PD

PD

About Me

My photo
Putrajaya, WP, Malaysia
Pengalaman tak boleh dibeli

Thursday, November 18, 2010

Raya Haji

Keputusan disaat akhir balik beraya di kampung kerana isteri aku dapat cuti pada hari Selasa sehari sebelum Raya Haji. Pukul 4 pagi hari Selasa bingkas bangun bergerak ke Taiping.. sembahyang Subuh di R&R Rawang dengan harapan kami akan sampai pagi di Taiping boleh tolong2 bantu persiapan untuk beraya esok he... Tengahari pekena kuey teow Doli yang mana semamangnya aku berangan dalam perjalanan lagi.. he.. lepas tu pulak pekena Pohpia Taiping yang semamangnya sedap.




TENGAH MENUNGGU KUEY TEOW MASAK



MAKAN 6 ORANG TAPI ORDER 7 PINGGAN HE...

Petang raya berangkat balik ke Putrajaya kerana esok aku dan isteri aku kerja. Penat driving dan menjemukan tapi apakan daya tak mampu beli helicopter he....

6 comments:

  1. Selamat Hari Raya Aidil Adha BANG...

    Memang seronok dapat pulang beraya bersama keluarga di kampung, wpun sekejap.

    Amboiii tergoda saya tengok Kuey Teow Doli tuh. Dah makin maju, ada banyak cawangan saya dengar.. perhhh

    ReplyDelete
  2. Selamat Hari Raya untuk AA juga
    Betoi AA dengar cerita dah ada cawangan di Damansara .. baru2 ini ada keluar dalam TV3

    ReplyDelete
  3. salam....
    saye kalau balik sane selalu jugak pegi kedai mkn tu...

    anak2 suke mkn nasi ayam dia...

    ReplyDelete
  4. Mr Lonely > thanks for visiting

    Ain > Yang buatkan kelainan kedai tu kerana kuey teow nyer dimasak gunakan kayu arang dan masih kekal dengan rasanya yang sama 20 tahun yang lepas kerana taukeh nyer yang masak sendiri

    ReplyDelete
  5. arwah pak mentua saya suka sungguh kat popia taiping :)

    ReplyDelete
  6. MakSu > Popia Taiping ala-ala utara memang sedap terutama dekat Casher Marker Taiping.

    ReplyDelete