PD

PD

About Me

My photo
Putrajaya, WP, Malaysia
Pengalaman tak boleh dibeli

Saturday, October 23, 2010

SIBUK SOKMO

dah lama aku tak buat tempelan dalam blog aku kerana kepala penuh dengan berbagai2 tugas yang perlu diselesaikan. Ada ketika masa aku terlau luang sehingga dalam waktu bertugas masih lagi boleh facebook dan blogging. Tetapi dalam waktu ini banyak masa terpaksa ditumpukan kepada pekerjaan. kadangkala aku rasakan inilah masa kerja aku berbaloi dengan pendapatan.

Masa bulan Oktober ni mulalah bahagian aku merancang Kalendar Latihan untuk tahun 2011. Mengenalpasti latihan. mendapat input di setiap bahagian, latihan apa yang diperlukan bagi tahun hadapan dengan menghantar delegasi berjumpa head2 dan HR setiap bahagian. Mendapatkan cadangan dan sebagainya

Bila dah dapat semua input2 ini seperti Latihan Teknikal dan Soft Skill, barulah difikirkan membuat kalendar latihan, tarikh2 yang bersesuian dibuat latihan beserta dengan bajet latihan untuk tahun 2011. Proses ini semua memerlukan bengkel dibuat berulangkali sehingga dirasakan lengkap barulah di persembahkan kepada Training Council kemudian bila dipersetujui barulah persembah kepada Dato CEO bagi mendapatkan kelulusan selewat-lewatnya akhir tahun ini.

Itu kesibukan aku di Pejabat, aku juga sibuk di rumah kerana baru berpindah rumah dari Kuarters Pos ke kuarters Kerajaan Putrajaya. Pindah rumah ni.. sama seperti rumah baru dilanggar burung garuda sehingga nak cari tali pinggang, gel rambut nak pergi kerja pun tak jumpa. Panik akuuuuu he..

Kini aku dah seminggu menjadi warga Putrajaya Prisint 15. Aku terpaksa berpindah memikirkan tempoh aku dengan Pos Malaysia hanya tinggal beberapa tahun saja lagi. Sebelum aku dihalau keluar dari Kuarters Pos dan dengan adanya peluang menghuni Kuarters Kerajaan Isteri aku... lebih baik aku cabut dulu... Isteri aku tempohnya dengan kerajaan masih lama lagi.... nak balik kampung anak2 dan isteri tak mahu lagi.



2 comments:

  1. eiii..... memang rasa nak cari rumah sewa yang besar sikit.... tp bila pk balik penat2 nak pindah nanti... memanjang kensel.

    ReplyDelete
  2. ala Vic saya lama tak tulis bolg... he... takde isue... . Pindah ni memang melatihkan, banyak kali pindah boleh papa kedana banyak benda dibuang dan banyak pula benda yang kena beli baru
    Saya di KL ni baru 6 tahun tapi pindah dah 3 kali itu pun belum pindah rumah sendiri lagi di Kamunting

    ReplyDelete