PD

PD

About Me

My photo
Putrajaya, WP, Malaysia
Pengalaman tak boleh dibeli

Wednesday, September 15, 2010

Hari Lebaran

Bila ramai Bloggers menulis tentang raya, saya pun nak tulis tentang raya jugalah He.. Aku beraya di rumah mertua aku (Batu Kurau, Perak)jadi tak ramai kenalan melainkan saudara rapat sebelah isteri aku jadi tak banyak aktiviti kunjung mengunjungi melainkan aktiviti berhimpun adik-beradik sehingga sesak rumah. Pandai2lah masing2 diwaktu malam hari mencari mana2 sudut yang kosong jika nak tidur.



Tapi yang bestnyer aku, anak2 aku dan anak2 saudara aku raya kedua dan raya ketiga pagi2 dah mandi sungai. Daripada menunggu turn nak mandi bilik mandi lebih baik mandi sungai


="https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj02w0DePJ7klwCPNie_51RdxXh46P52hCzHZJan8gpt0hRC1-0nN329IBJMQTkHDJByBQ6CgCLWAgo0dGyXlA4gXcX8ZNMfBXSfwleGVoM5mS6XIiaBwQ2uPiqQhStHeT53MUKOxqCuR9d/s1600/DSC04067.JPG">


Raya ke 4 dan ke 5 di rumah aku Kamunting, Selasa balik Bangi kerana Rabu isteri kerja hu... habis raya....

10 comments:

  1. salam en. azmiroy...
    beraya di perak ye...itu kg hubby saye..kat semanggol...tapi tahun ni saye beraya dimelaka kg saye...

    selamat hari raye...

    ReplyDelete
  2. ain> walaikumsalam.. Selamat Hari Raya. Bagus le jika ada kerjasama dan bertolak ansur, tahun ni di Melaka tahun depan di Semanggol lak... tak gitu.

    ReplyDelete
  3. salam,

    ade gak org beraya kat sungai ye tp mmg best saya pun dah lame tak mandi sungai nih hehe..

    ReplyDelete
  4. penjejak maya > anak2 saya ni... umpan mereka balik kampung mandi sungai le... jika tidak berat diaorang nak balik

    ReplyDelete
  5. Wahhh dekat juga kampung tu dgn kampung saya (Parit Buntar, tapi saya pernah bersekolah di Bagan Serai dan ramai kawan orang Batu Kurau).

    Mandi sungai tu yang sungguh menggoda!

    ReplyDelete
  6. AA> saya rasa u silap ... dekat Bagan Serai tu.. Kuala Kurau tempat Mertua saya Di Batu Kurau sebelah kawasan Durian

    ReplyDelete
  7. slmt hari raya bro...

    eh combi pernah tinggal diredang panjang ikut arwah ayah kerja sana.batu kurau dah dekat sgt dgn redang panjang kan.

    mmg situ kawasan buah durian.rindu dgn sungai kat sana sbb situ jugak tempat kami adik beradik berkubang.

    bro...kamunting katne?combi dulu sek kat smv kamunting :)

    ReplyDelete
  8. Combi > Ooooo SMV Kamunting, saya kamunting kat KG Pinang tapi rumah saya saja kerana kerja di Bangi Selangor... Bila nak duduk rumah sendiri pun tak tahulah, silap2 tak sempat langsung. Anak2 pulak dah biasa di sini..

    ReplyDelete
  9. uihhh... siap mandi sungai... siap buat lompatan akrobatik adik baju merah tu....

    Raya ke-3 wife dah kije yer? Azmi plak cuti beraya sakan berapa hari?

    ReplyDelete
  10. Vic > yang baju merah tu anak saya yang nO.2 pantang jumpa sungai.. kalau boleh taknak keluar dari air
    Susah nak dapat sungai yang airnya jernih sekarang ini melainkan di bahagian hulu2 sungai

    ReplyDelete